سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حالت کافرو ظالم در روز قیامت چگونه است ؟

پنج شنبه 95/5/14
9:7 عصر
مسلمان

حالت کافرو ظالم در روز قیامت چگونه است ؟

کفار گاهی تصور می کنند که روز قیامت می توانند به هر وسیله ای خود را از عذاب آن روز برهانند!خداوند در این رابطه می فرماید :و اگر براى هر کسى که ستم کرده است آنچه در زمین است مى‏بود قطعا آن را براى [خلاصى و] بازخرید خود مى‏داد و چون عذاب را ببینند پشیمانى خود را پنهان دارند و میان آنان به عدالت داورى شود و بر ایشان ستم نرود (54) یونس

یعنی قطعا کافران هنگامیکه عذاب را می بینند اگر همهی آنچه که در زمین است از اشیاء نفیس و گنجینه ها مال آنان باشد همه را از ترس آنچه که می بینند برای آزادی خود فدیه می دهند ولی افسوس که از آنها در آن روز توبه و فدیه ی پذیرفته نمی شود.

و((الظلم))یعنی گرفتن حق غیر ،ومعنی حق الغیر :یعنی آن را از راه مشروع به دست نیاورده است . یعنی ظالم آنچه را که دیگری با عرق  ریختنش صاحب شده او با ظلم و ستم از او بگیرد ؛و این عمل حرکت زندگی را متوقف می کند. زیرا وقتی من همیشه کار کنم و از نتیجه ی آن  دیگری استفاده  کند پس من هرگز کار و تلاش نخواهم نمود.

و ظالم هنگامیکه ظلم می کند تنها حق دیگری را غصب نمیکند ،بلکه قدرتمندان دیگر را تشویق میکند که حقوق ضعیفان را به زور بگیرند و به آن ها ظلم کنند.اینجاست که ظلم رواج پیدا می کند و هنگامیکه این عمل در جامعه شیوع پیدا کرد بیکاری و تعطیلی در همه چرخه ی زندگی نیز آغاز می شود.    
                                   



صفحات ویژه

[ صفحات: ویژه ]
صفحات دیگر

کد آهنگ

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اسلام آنلاین است. ||اسلا م آنلاین ...